İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, Muharrem ayının 10. günü dolayısıyla Urmiye'de düzenlenen Aşura gecesi yas programına katıldı.
Hazret Ali ibn Musa el-Ridha Camii'nde gerçekleştirilen törende Pezeşkiyan, siyah yas kıyafetleri giyen katılımcılarla birlikte geleneksel matem ritüeline iştirak etti. Tören sırasında Türkçe ağıtlar okunurken, katılımcılar ritmik şekilde ilerleyerek göğüslerine vurarak yas tuttu.
TÜRKÇE AĞITLAR EŞLİĞİNDE MATEM TUTULDU
Tören boyunca okunan Türkçe ağıtlar eşliğinde gerçekleştirilen matem merasiminde Pezeşkiyan, diğer katılımcılarla kol kola girerek yas ritüelini yerine getirdi.
Kamuoyuna yansıyan görüntülerde, Pezeşkiyan'ın cami içerisinde katılımcılarla birlikte ritmik adımlarla ilerlediği ve geleneksel matem uygulamasına katıldığı görüldü.
AŞURA TÖRENLERİ MUHARREM AYINDA DÜZENLENİYOR
Aşura, İslam tarihinde Hazreti Muhammed'in torunu Hazreti Hüseyin ile beraberindeki 72 kişinin Kerbela'da şehit edilmesinin yıl dönümü dolayısıyla Muharrem ayının 10. gününde anılıyor.
Şii Müslümanlar açısından en önemli dini günlerden biri kabul edilen Aşura kapsamında İran'ın farklı kentlerinde her yıl geniş katılımlı yas, anma ve ibadet programları düzenleniyor.
KERBELA OLAYI İSLAM TARİHİNİN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİ OLARAK KABUL EDİLİYOR
Hicri 61 yılında meydana gelen Kerbela olayı, Hazreti Hüseyin ve beraberindeki yakınlarının hayatını kaybetmesi nedeniyle İslam tarihinin siyasi ve dini açıdan en önemli kırılma noktalarından biri olarak kabul ediliyor.
Muharrem ayı boyunca düzenlenen matem törenlerinde Kerbela'da yaşananlar anılırken, özellikle İran'da gerçekleştirilen programlar kitlesel katılımla düzenleniyor.




